Trainingen

Beginnerscursus: De handpop als hulpmiddel in de kinderopvang

“De handpop als (pedagogisch) hulpmiddel in de kinderopvang” is een online cursus voor volwassenen die werken in de kinderopvang/BSO en/of de handpop willen gebruiken binnen de dagelijkse praktijk van de kinderopvang. In deze cursus ga je aan de slag met de basisvaardigheden rondom het tot leven roepen van je menspop. Je leert hem/haar bewegen, de handen gebruiken, geeft jouw pop een stem, laat hem/haar praten en denkt goed na over een karakter dat aansluit bij jouw pop en jouw situatie. Vervolgens ga je dit karakter ‘vertalen’ naar de kinderopvang. Je gaat nadenken over doelen die je wilt behalen, de pop introduceren binnen de groep en je verdiepen in verschillende manieren waarop je jouw pop voor kinderen interessant en uitdagend kunt maken (en houden).

Het draait dus om de basistechnieken, om het ‘hoe breng ik mijn pop tot leven?’ en daarna om het ‘op welke manier kan ik mijn pop inzetten om pedagogische doelen te bereiken?’

Ik ga je helpen om je pop eerst geloofwaardig tot leven te roepen en hem of haar een karakter te geven waarmee je uit de voeten kunt. En daarna gaan we dit verder uit bouwen, o.a. door hem of haar attributen te geven waarmee je jouw pop een plek kunt geven binnen je groep. Ik ga je ook na laten denken over de inhoud die je via jouw pop aan wilt kaarten. Hoe ga je dat doen? Wat heb je daarvoor nodig? Wat laat je aan het toeval over en wat ga je voorbereiden?

Ik kan me voorstellen dat je aan de slag wilt en hou je niet langer op. Heel veel plezier bij deze les, heb je vragen of wil je iets delen? Zet het op de tijdlijn in de groep.

Helen & JaNee

Beginnerscursus: De handpop als hulpmiddel in het onderwijs

“De handpop als (pedagogisch) hulpmiddel in het onderwijs” is een online cursus voor volwassenen die werken in het onderwijs en/of de handpop willen gebruiken binnen de onderwijsleersituatie. In deze cursus ga je aan de slag met de basisvaardigheden rondom het tot leven roepen van je menspop. Je leert hem/haar bewegen, de handen gebruiken, geeft jouw pop een stem, laat hem/haar praten en denkt goed na over een karakter dat aansluit bij jouw pop en jouw situatie. Vervolgens ga je dit karakter ‘vertalen’ naar de onderwijssituatie. Je gaat nadenken over doelen die je wilt behalen, de pop introduceren binnen de groep en je verdiepen in verschillende manieren waarop je jouw pop voor kinderen interessant en uitdagend kunt maken (en houden).

Het draait dus om de basistechnieken, om het ‘hoe breng ik mijn pop tot leven?’ en daarna om het ‘op welke manier kan ik mijn pop inzetten om pedagogische doelen te bereiken?’

Ik ga je helpen om je pop eerst geloofwaardig tot leven te roepen en hem of haar een karakter te geven waarmee je uit de voeten kunt. En daarna gaan we dit verder uit bouwen, o.a. door hem of haar attributen te geven waarmee je jouw pop een plek kunt geven binnen je groep. Ik ga je ook na laten denken over de inhoud die je via jouw pop aan wilt kaarten. Hoe ga je dat doen? Wat heb je daarvoor nodig? Wat laat je aan het toeval over en wat ga je voorbereiden?

Ik kan me voorstellen dat je aan de slag wilt en hou je niet langer op. Heel veel plezier bij deze les, heb je vragen of wil je iets delen? Zet het op de tijdlijn in de groep.

Scroll naar boven