De cursus “Laat de handpop voor je Werken” is er om je te laten starten met de pop in jouw klas of groep en om je op gang te houden met jouw pop. Starten blijkt voor de meesten niet het probleem te zijn, aan de gang blijven met de pop blijkt meer problemen op te leveren, zeker wanneer je de vaardigheid nog niet helemaal onder de knie hebt of twijfelt aan je eigen kunnen.
Als jij iemand bent die zichzelf prima weet te motiveren, die goed kan plannen, bruist van de ideeën met de pop en geen zin hebt in extra toeters en bellen bij de cursus, boek dan deze vorm. Daarin krijg je alle lessen en toegang tot de Facebookgroep waarin je kunt delen (als je dat wilt natuurlijk) en ontvang je verder geen wekelijkse mail of uitnodiging tot de maandelijkse Zoommeeting waarin je me alles live kunt vragen en voorleggen.
Ben jij iemand die van zichzelf weet dat je het best lastig vindt om na een lange werkdag nog aan een cursus (hoe leuk die ook is) te beginnen, die moeite heeft om dat wat je leert ook echt in de praktijk te gaan brengen en het fijn vindt om wat extra ondersteuning te hebben in de vorm van ideetjes, tips, uitgewerkte activiteiten en maandelijkse inspiratie en coaching via Zoom, boek dan deze vorm van de cursus. Voor slechts €100,- extra ben je dan een jaar lang verzekerd van ondersteuning.
Het verschil tussen de twee varianten zit in de extra begeleiding, niet in de inhoud van de cursus, die is hetzelfde.
Vergelijk de 2 varianten van de cursus “Laat de Handpop Voor Je Werken”
1. | 2. | |
Wat wil je met een pop bereiken? | ✔ | ✔ |
Welke kinderen kun je beter helpen als je het werken met een pop in de vingers hebt? | ✔ | ✔ |
Wat staat je nog in de weg? Wat moet je leren om te komen waar je wilt? | ✔ | ✔ |
Hoe maak je het werken met een pop haalbaar? | ✔ | ✔ |
Speltechniek | ||
Zet jouw pop in beweging | ✔ | ✔ |
De kunst van het aandacht geven | ✔ | ✔ |
Spelen met emoties | ✔ | ✔ |
Een begin maken met het karakter | ✔ | ✔ |
Spelenderwijs de stem van jouw pop ontdekken | ✔ | ✔ |
Oeps, hier weet ik me (nog) geen raad mee | ✔ | ✔ |
Verbinding maken | ||
Jouw pop introduceren | ✔ | ✔ |
Wat is jouw rol als je met een pop speelt? | ✔ | ✔ |
Jouw pop laten aansluiten bij jouw doelgroep | ✔ | ✔ |
Hoe kun je kinderen uitdagen meer te reageren? | ✔ | ✔ |
Manieren om te voorkomen dat je met je mond vol tanden komt te staan | ✔ | ✔ |
De babbelmethode | ✔ | ✔ |
Inhoud geven | ||
Op deze manier kun je elk onderwerp invullen | ✔ | ✔ |
Zo hou je jouw pop interessant na de introductie | ✔ | ✔ |
Attributen die de activiteit van de pop ondersteunen | ✔ | ✔ |
Zo maak je jouw activiteit toegankelijker voor kinderen met een beperkte woordenschat | ✔ | ✔ |
Hoe maak je spellen en materialen uit je kasten interessanter voor kinderen via de pop? | ✔ | ✔ |
De kansen die verschillende momenten van de dag je bieden | ✔ | ✔ |
Wat maakt dat kinderen alsnog af kunnen haken op de pop? | ✔ | ✔ |
Ondersteuning bij deze cursus | ||
Toegang tot de besloten Facebookgroep Meer Zicht op Kinderen via een Handpop | ✔ | ✔ |
25 korte spelletjes die jouw pop kan doen | ✔ | |
25 vragen om een gesprek mee te beginnen | ✔ | |
25 speelse taalactiviteiten | ✔ | |
52 weken lang een wekelijkse mail met extra tips, ideetjes en spelletjes | ✔ | |
12 maanden lang toegang tot mijn maandelijkse Zoommeeting | ✔ | |
1. | 2. |